Pagina's

HOW DO YOU WANT TO BE REMEMBERED?

Dat was gister de vraag in mijn Q&A A Day boekje. Mijn antwoord? Loving. 
Als ik er niet meer ben (en hopelijk duurt dat nog lang), wil ik dat de mensen die achterblijven zeggen dat ik liefdevol was. Inspirerend, warm, een veilige haven en iemand om mee te lachen en te huilen. Een lichtpuntje. Natuurlijk maak ik fouten, ik val en ik sta weer op en dan val ik weer. En dan sta ik weer op. Elke dag een nieuwe dag, een nieuwe kans om die liefdevolle Mariët te zijn die ik wil zijn.

Geen hatelijke opmerkingen maken over iemand die mij dwarszit, maar haar vergeven en hopen dat ze snel zo gelukkig wordt dat ze het niet meer nodig heeft een ander pijn te doen.  Niet roddelen over iemand, ook al deed diegene dat wel over jou. Niemand veroordelen vanwege hun uiterlijk, of een keuze die ze maken. Maar ook naar mezelf toe; vergeven, loslaten en accepteren.

Het is elke keer opnieuw een proces, een kwestie van leren, groeien, weer een stapje dichter bij mijn doel zijn en weer een keer (terug)vallen en opstaan. Weer een keer mezelf streng toespreken vanwege een onnodige en onaardige opmerking en weer dóórgaan. Liefdevol.

Met liefde in mijn hart wil ik de wereld tegemoet treden. Met liefde in mijn hart wil ik zijn, voor iedereen die toenadering zoekt. Met liefde wil ik zien, alles wat het leven biedt. Met liefde wil ik er zijn, en niet zijn, en toestemmen en grenzen trekken. Met liefde wil ik groeien en vasthouden en loslaten. Met liefde wil ik maken, vinden, geven en nemen en met liefde wil ik alles.

Want uiteindelijk is die ander én jezelf accepteren liefde.
Want uiteindelijk is die ander én jezelf vergeven liefde.
Want uiteindelijk is groei liefde.
Want uiteindelijk is de intentie liefde.

En uiteindelijk is dan hopelijk ook de herinnering liefde.

Hoe wil jij herinnerd worden?

Liefs,
Mariët.

24 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat mooi omschreven. Ik ben het helemaal met je eens. Liefde is voor mij een van de belangrijkste waarden in het leven. Ik wil er zijn voor mensen en ze heel veel liefde schenken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel mooi, hopelijk wordt dat voor steeds meer mensen het doel.

      Verwijderen
  2. Wat (ben je) mooi (van binnen en van buiten.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geschreven. Ik wil herinnerd worden als mezelf. Zonder masker. Zonder gekkigheid. Gewoon Kim.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een mooi antwoord. Zo belangrijk om jezelf te zijn!

      Verwijderen
  4. Vooral inspirerend, door te doen wat goed voelt en wat ik wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Phoe, dat is stiekem nog best een lastige vraag. Mooi stukje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik ben stiekem juist daarom wel benieuwd naar je antwoord!

      Verwijderen
  6. Wauw, mooi geschreven. Ik hoop dat mensen mij herinneren zoals ik echt ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zolang jij echt jezelf bent moet dat vast lukken!

      Verwijderen
  7. Hee, ik ontdek net je blog en ben echt onder de indruk! De hele sfeer die het uitstraalt, echt wauw. Je hebt er een vaste volger bij (:
    En hoe ik herinnerd wil worden... wel een lastige vraag! Ik hoop dat ik herinnerd zal worden als iemand die bevlogen is in wat ze doet en dit enthousiasme graag deelt met anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Milou! Welkom en dankjewel voor je lieve berichtje! Enthousiast, ook een mooie. Een eigenschap die veel goeds voortbrengt!

      Verwijderen
  8. Wat heb je dat prachtig geschreven! Ik vind het nog best een lastige vraag, maar ik denk dan inderdaad ook aan liefde. En aan mijzelf zijn. Ik hoop dat mensen later de echte ik van mij herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat toevallig, ik heb 'liefdevol, warm, luisteren' geschreven in mijn Q&A boekje voordat ik jouw post gelezen had! En het is een proces, om juist de mensen die me soms kwetsen of in mijn 'allergie' zitten met mededogen te bekijken en ook hun mijn warme kant te tonen. Want achter het gedrag dat mij kan irriteren, zit uiteindelijk een mens met een eigen verhaal en reden waarom die persoon is zoals hij/zij is...Soms moeilijk en confronterend (want dat wat ik in anderen niet leuk vind, zegt ook iets over mij als persoon), maar uiteindelijk geeft het zoveel meer rust denk ik als ik iedereen met open hart kan bekijken...

    Ik hoop dus dat mensen dat in mij herkennen en het zich herinneren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa precies wat jij zegt. Iederéén met mededogen bekijken en je warme kant tonen.

      Verwijderen
  10. Ik zie geen bronvermelding, dus ik neem aan dat dit je eigen woorden zijn. En dat bedoel ik positief. Zo mooi geschreven! Of ik je écht leer kennen via je blog is natuurlijk de vraag, maar als je net zo bent als de woorden die je op schrijft, dan ben je een persoon waar de mensen om je heen heel trots op mogen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat klopt! Dit heb ik zelf geschreven. Dankjewel voor je compliment! Ik hoop dat dit is wie ik echt ben. Dat anderen dat ook in mij zien.

      Verwijderen
  11. Wauw wat een mooi geschreven blogje. Het is alleen vraag waar ik niet zo één twee drie een antwoord op heb, daar zou ik echt langer over moeten nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen